Monday, May 9, 2011

KENANGAN....

Aku rindukan kenangan masa belajar kat UTMKL dulu....terutama kenangan ngan sorang kawan pempuan aku...satu2nya kawan pempuan yang rapat ngan aku mase kat U dulu...kami penah makan kuih satu piring sesama...minum air 1 gelas...walaupun kami rapat untuk tahun pertama aje..tapi die akan tetap dalam kenangan aku...

Kali pertama jumpa mase kat Hospital Kuala Pilah untuk check up nak masuk U...pastu mase daftar kat U..akhirnya 1 kelas...gpun kg kite orang dekat aje...ramai kawan cakap kite orang kapel...memang aku sayang kat die..tapi die anggap aku kawan die je...gpun kite orang 1 suku...oghang N9 kan..1 suku mano leh kawin..hohoho

Tapi ade satu tragedi yang membuatkan hubungan aku dan die terus renggang...mungkin salah aku..mungkin salah die...manusia tidak sempurna...tapi apepun aku tetap sayang kat die...dielah satu2nya perempuan yang pernah tengok air mata aku jatuh..kami selalu kongsi masalah...sampai sekarang aku ingat ade sorang ustaz tu cakap "Nazri kamu ni kalau kawin ngan Z******* mesti anak kamu comel,sebab due2 comel,putih"....tak kesampaian la ustaz...

Dielah perempuan kedua yang bertakhta dalam hati aku...walaupun mulut die laser..tapi aku tak kisah...sebab aku tau hati die baik..air mata die cepat keluar...sedih sikit keluar la air mata die..aku rindu kat ko la...mane ko g skang...aku dengar ko dah kawin...sebab ade sorang kawan aku cakap die nampak ko ngan husband ko...sape la lelaki yang bertuah tu...

Last aku jumpe ko 14 Mac 2001...satu jangka mase yang agak lame...dah sepuluh tahun dah kite tak jumpe...tapi KENANGAN tu aku takkan lupe..sebab dalam hati aku ade ruang untuk diri ko...nak sangat jumpe ko....

KENANGAN TERINDAH TAK MUNGKIN AKAN AKU LUPA SAMPAI BILA-BILA...

jumpa lagi...

Botak Kiut Yang Jiwang @ Eden....

No comments:

Post a Comment